6/06/2009

. Harini .

Tags


semula berkumpul


Harini
Bosan tol.
Arini kenduri lagi. Ada dua lak tu. Satu jiran yg lagi satu lak saudra sekampung mak saya yang sudah pasti saya tidak kenal. Sekadar memenuhi undangan dan menyahut seruan nabi agar berbaik dgn jiran dan menyebarkan diri untuk berkenal2. Saya pergi dengan keluarga yg tercukup.
Hamdallah

Harini
Masih bosan.
Pergi undangan kahwin saudra sekampung mak saya yang sudah pasti tidak kenal memang bosan. Bosan kerana jelik melihat suasana di flat yg kotor dinaungi dengan payung-payung bertulis 'Barisan Nasional' memang membosankan. Tambahan melihat semua yang hadir itu melayu-melayu tidak maju belaka yang tidak bertudung dan bising kebanyakan.
Saya fikir kapan mau maju??

Harini
Sedang kenyang.
menjamah gabungan lauk biasa kenduri kahwin dan air sirap sekali. Naqib saya pernah berkata tentang kehebatan barat dan islam serta pro dan kontranya sekali. Dia kata Islam maju kerana pengikutnya begitu dekat dgn tuhannya. kalau semakin jauh, lemah la islam. Tapi barat semkin tiada tuhan, semakin hebat mereka. Nak bukti belajar sejarah. huh .. disini, lemah melihat orang melayu karaoke di tepian.

Harini
berbual dengan adik.
Pergi undangan kahwin saudra sekampung mak saya yang sudah pasti tidak kenal kadang-kadang bagus gak. kasihan melihat masyarakat melayu yang hidup tanpa tujuan hidup yang besar. Tiada yg besar selain handset yang bergaya, baju2 yang ranggi dan motor yang superb. Mereka tidak merasa keunggulan akhlak islam seperti yang kita rasai sekarang(sikit). Tambahan berkeadaan yang dhaif fizikal dan rohaninya. Malang lagi, bilangan mereka yang seumpama ini memang ramai dan bertambah jumlahnya.
saya sedih ~

Harini
saya menulis ibrah
saya perlu bersyukur. dan
teringat kata-kata Umar Al-Farouq

"Kita dimuliakn dengan islam"




moga menjadi insan yang hebat dalam cuti dua minggu
&
selamat menempuh dunia IPT

Seorang penuntut di Universiti Al-Azhar, Mesir. Suka menulis cerita pendek dan kontot demi memandaikan ummah.

4 komentar

aslmkm,

yeh bla pos ni tlis, lme xmsuk blog nta. ana sbuk kang ni

ye btol.sungguh jelek.kenduri2 berkaraoke..huh.lg jelek ble g sehari sebelom kennduri(terpakse biasekan diri ikut mak p sne.) mengayam ketupat labih byk dr masak2.huh

to amoimaniac : byk mengayam ketupat,kenduri waktu raye ke???hehe

walimah ni sunat hukumnyer...dpd sunat leh jd haram....mcm yg disebutkan amoimaniac...

:: klu aku..smpai jer dok bwk khemah, mkn, pastu blk...

yg plg kecewa bila payung-payung karoake semua bertulis 'Barisan Nasional' .. aduh .. bila nak maju